Μία θέση ανάμεσα στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που υποδέχονται πάνω από 25 εκατ. ταξιδιώτες σε ετήσια βάση και έχουν αποκαταστήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τις απώλειες της πανδημικής κρίσης καταλαμβάνει για τον Απρίλιο ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, έχοντας περιορίσει την πτώση της επιβατικής κίνησης στο -15,5% συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα, βρίσκεται στην 3η θέση της σχετικής κατάταξης μαζί με τους αερολιμένες του Δουβλίνου στην Ιρλανδία και του Στάνστεντ στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACI Europe (Διεθνούς Ενωσης Αεροδρομίων της Ευρώπης). Στην πρώτη θέση τερμάτισε το αεροδρόμιο της Πάλμα ντε Μαγιόρκα στην Ισπανία και στη δεύτερη βρέθηκε εκείνο της Λισαβόνας.

Στην κατάταξη με τα αεροδρόμια που υποδέχτηκαν τον μεγαλύτερο όγκο τουριστών, πρώτο βρέθηκε το Χίθροου του Λονδίνο, δεύτερο το Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού και την τρίτη θέση κατέλαβε το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης.

Ισχυρή ανάκαμψη προβλέπει, την ίδια στιγμή, η ACI Europe ως προς την επιβατική κίνηση, με αιχμή τους καλοκαιρινούς μήνες και δη τον Ιούλιο όταν και εκτιμάται ότι η πτώση στον αριθμό των ταξιδιωτών θα περιοριστεί στο 14% σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019. Μάλιστα, με δεδομένο ότι η αποκατάσταση της επιβατικής κίνησης στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τοποθετείται το 2024, εκτιμάται ότι το 2025 θα καταγραφεί άνοδος 9% σε σχέση με το 2019, τάση που θα ενισχυθεί έτι περαιτέρω το 2026 όταν το αντίστοιχο ποσοστό θα διαμορφωθεί στο συν 18%.

Τα τρία σενάρια

Η ACI Europe έχει επεξεργαστεί τρία σενάρια σχετικά με την ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης:

Βασικό σενάριο: Σύμφωνα με το βασικό σενάριο, η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια θα αποκατασταθεί το 2024 και το 2022 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο μείον 22% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Η υψηλότερη ζήτηση καταγράφεται τον Ιούλιο και τον Δεκέμβριο, με την επιβατική κίνηση να βρίσκεται στο μείον 14% σε σχέση με το 2019. Με βάση το συγκεκριμένο σενάριο προβλέπει ότι τον Ιανουάριο του 2023 το ίδιο ποσοστό θα βρίσκεται στο -13% συγκριτικά με τα νούμερα πριν από την πανδημία.

Αισιόδοξο σενάριο: Το αισιόδοξο σενάριο προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του 2022 η επιβατική κίνηση θα ανακάμψει στο 82% των επιπέδων του 2019 και το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου η ψαλίδα θα περιοριστεί στο μείον 10% συγκριτικά πάντα με τα προ πανδημίας νούμερα. Μάλιστα, εκτιμάται ότι στην αυγή του 2023 η επιβατική κίνηση θα συνεχίσει να κυμαίνεται στο -10% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Δυσμενές σενάριο: Με βάση το δυσμενές σενάριο της ACI Europe, η μείωση της επιβατικής κίνησης για το 2022 θα διαμορφωθεί στο μείον 27%. Βάσει των προβλέψεων, το δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου θα καταγραφεί η καλύτερη απόδοση, με την επιβατική κίνηση να φτάνει στο -20% σε σχέση με το 2019, ποσοστό που θα διατηρηθεί και για τον πρώτο μήνα του 2023. Το συγκεκριμένο σενάριο αντανακλά τους κινδύνους επιβράδυνσης της ανάκαμψης που προκύπτουν από την ασταθή γεωπολιτική κατάσταση, τον πληθωρισμό και τις νέες παραλλαγές του COVID-19.

Πηγή:  euro2day