Κατάληψη στο 2ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος – οι Δύο όψεις του νομίσματος

0
arhontikon
coavacafe
graffitykey

Υπό κατάληψη βρίσκεται αυτή την ώρα το 2ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος, με αιτήματα, όπως τα είδαμε γραμμένα σε ένα χαρτί στην πόρτα του σχολείου το κτιριακό πρόβλημα που δεν λύνεται τόσα χρόνια και την υπόσχεση του Δήμου ότι θα φτιαχτεί η διπλανή αυλή σαν χώρος άθλησης.

Τι αναφέρει ο Σύλλογος Γονέων

Μικρή μερίδα μαθητών, εκπρόσωποι του 15μελούς συμβουλίου, όπως ενημερωθήκαμε από γονείς του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου και από εκπαιδευτικό του σχολείου, αποφάσισαν χθες βράδυ την σημερινή κατάληψη.

leuki
dianastore

Συγκεκριμένα μας είπαν ότι τα παιδιά έμαθαν από τους αρμόδιους Αντιδημάρχους μέσα στο Σαββατοκύριακο ότι δεν έχει προχωρήσει το θέμα μεταστέγασης του σχολείου τους και για τον λόγο αυτό προχώρησαν σε κινητοποιήσεις.

Τι είπαν οι Αντιδήμαρχοι 

Εμείς επικοινωνήσαμε με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κύριο Παραχεράκη αλλά και με τον Τοπικό Αντιδήμαρχο Αρτέμιδος, κύριο Σερέτη, οι οποίοι μας δήλωσαν ότι ουδέποτε συναντήθηκαν με μαθητές του σχολείου, ούτε και ενημέρωσαν κανέναν μαθητή για τις εξελίξεις.

Αντίθετα μας είπαν ότι ενημέρωσαν στις 10 Δεκεμβρίου εκπρόσωπο της Ένωσης Γονέων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για τις εξελίξεις και τους είπαν πως βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση το θέμα του κτιρίου στη Βραυρώνα και θα υπάρχουν νεότερα γύρω στις 10 με 15 Ιανουαρίου.

Πάγια τακτική

Δυστυχώς αυτή η τακτική εδώ και καιρό που υπάρχει από μερίδα γονέων, να αποφασίζουν πέντε άνθρωποι κινητοποιήσεις, χωρίς να ενημερώνουν το σύνολο (να πραγματοποιήσουν έστω μια Γενική Συνέλευση) και να βάζουν μπροστά τους μαθητές, χωρίς μάλιστα να ενημερώνουν τα παιδιά για τους τρόπους και τις διαδικασίες που γίνονται τέτοιες κινητοποιήσεις, κρατάει καλά στην Αρτέμιδα.

Παρατράγουδα

Παρατράγουδα υπήρξαν ανάμεσα σε μαθητές, όταν οι μαθητές που πραγματοποιούν την κατάληψη «εκβίαζαν» τους συμμαθητές τους για να μπουν στον χώρο τους σχολείου για την κατάληψη, τους «εκφόβιζαν» για να ψηφίσουν υπέρ της κατάληψης και μάλιστα πραγματοποίησαν ονομαστική ψηφοφορία με λίστες τις οποίες ήθελαν και να ανακοινώσουν, προκειμένου να ξέρουν ποιοι ψήφισαν υπέρ και ποιοι κατά.

Κάπου έχει χαθεί το νόημα και έχουμε μπερδέψει την έννοια της Δημοκρατίας.

Ωστόσο άγνωστο παραμένει το τι θα γίνει στο σχολείο αύριο, αφού από τους «εκπροσώπους» των μαθητών άλλοι ανέφεραν ότι αύριο θα γίνει κατάληψη μόνο για τις πρώτες δύο ώρες ! Για να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές σε πορεία προς το Δημαρχείο, ενώ άλλοι έλεγαν ότι θα γίνει το πρωί πορεία και θα συνεχιστεί η κατάληψη.

Επί της ευκαιρίας να αναφέρουμε κάποια πράγματα μέσα από τη νομοθεσία, για το τι είναι κατάληψη, τι επιτρέπεται και τι όχι.

ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ

Ερώτηση : Επιτρέπεται να κάνουμε κατάληψη στο σχολείο, αν το αποφασίσουμε με δημοκρατικές διαδικασίες;

Απάντηση : Όχι. Σύμφωνα με το νόμο η κατάληψη δημόσιου χώρου είναι παράνομη πράξη.

Ποινικός Κώδικας, άρθρο 334, παρ. 3:

«Όποιος εισέρχεται παράνομα σε κατάστημα ή χώρο δημόσιας, δημοτικής ή κοινοτικής υπηρεσίας ή νομικού προσώπου δημόσιου δικαίου ή επιχείρησης κοινής ωφέλειας ή παραμένει στους χώρους αυτούς παρά τη θέληση της υπηρεσίας που τους χρησιμοποιεί, της οποίας τη θέλησή του δηλώνει ο νόμιμος εκπρόσωπος ή ο υπάλληλός της, και προκαλεί έτσι διακοπή ή διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της υπηρεσίας τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών»

Ερώτηση : Μπορεί να επέμβει η αστυνομία για να ανοίξει πόρτες ή να συλλάβει άτομα την ώρα της κατάληψης;

Ναι, δεν υπάρχει άσυλο στο σχολείο. Το αδίκημα της κατάληψης δημόσιου χώρου είναι αυτεπάγγελτο, που σημαίνει ότι η αστυνομία μπορεί να επέμβει οποτεδήποτε.

Σύμφωνα, όμως, με εγκύκλιο της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου (28-09-2011) η αστυνομία πρέπει κατά την επέμβαση να αποφεύγει τη σύλληψη ανήλικων μαθητών και να συλλαμβάνει τους εξωσχολικούς ενήλικες δράστες.

Εγκύκλιος Εισαγγελίας Αρείου Πάγου, 28/09/2011

«Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της καταλήψεως των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από μερίδα μαθητών.

Αυτοί, που κατά κανόνα αποτελούν οργανωμένες μειοψηφίες, ασφαλίζουν τις εισόδους τους σχολείου τους και παρεμποδίζουν την είσοδο τόσο των συμμαθητών τους όσο και του διδακτικού προσωπικού.

Όμως, οι συμπεριφορές αυτές κατά τις καταλήψεις στα σχολεία λαμβάνουν τη μορφή ποινικά κολάσιμων πράξεων όπως είναι της διατάραξης οικιακής ειρήνης, της απρόκλητης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για κοινό όφελος και της κλοπής.

Επειδή τα εγκλήματα αυτά διώκονται αυτεπάγγελτα, είναι αυτονόητη η εισαγγελική παρέμβαση μέσω των αστυνομικών αρχών τόσο για την βεβαίωση των εγκλημάτων όσο και την εξακρίβωση των στοιχείων των δραστών τους.

Στο πλαίσιο αυτό, να ζητείται η συμβολή των εκπαιδευτικών του σχολείου οι οποίοι κατά κανόνα γνωρίζουν την ταυτότητα όσων πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις.

Σε εξαιρετικές και σοβαρές περιπτώσεις επιβάλλεται να ακολουθείται και η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος εξωσχολικών ενήλικων δραστών. Αντίθετα, η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος ανήλικων μαθητών πρέπει να αποφεύγεται.

Σε κάθε περίπτωση εξεζητημένης εγκληματικής συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές να ερευνάται και η τυχόν συνδρομή των όρων του εγκλήματος της παραμέλησης εποπτείας ανηλίκου από τους γονείς τους».

Ερώτηση : Επιτρέπεται να «κόβονται» εκδρομές και περίπατοι επειδή κάναμε κατάληψη;

Ναι. Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου, το κόψιμο περιπάτων και εκδρομών είναι η πρώτη επιλογή που πρέπει να κάνουν οι καθηγητές για να καλύψουν τις χαμένες ώρες λόγω κατάληψης.

Υπ. Απόφαση Γ2/6657/20-11-1997

«Οι διδακτικές ώρες που χάνονται λόγω καταλήψεων καλύπτονται οπωσδήποτε με περιορισμό ή κατάργηση κατ` αρχήν των σχολικών περιπάτων και των πολυήμερων εκδρομών.

Σε περίπτωση που αυτό δεν αρκεί για την κάλυψη των ωρών , αξιοποιούνται οι αργίες που μεσολαβούν μέχρι την λήξη του διδακτικού έτους (Σάββατα, εορτές και διακοπές Χριστουγέννων και του Πάσχα).

Τέλος σε περιπτώσεις παρατεταμένης κατάληψης το ΥΠ.Ε.Π.Θ. εξετάζει και το ενδεχόμενο παράτασης του διδακτικού έτους στο συγκεκριμένο σχολείο».

Ευκαιρία να αναφερθούμε και στον ρόλο που έχει το 15μελές κάθε σχολείου αλλά και το 5μελές κάθε τμήματος.

Τι αρμοδιότητες έχει το δεκαπενταμελές και το πενταμελές;

Οι βασικές αρμοδιότητες του 5μελούς και του 15μελούς, όπως προβλέπονται στον «Κανονισμό λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων”

(Υπ. Απόφαση 23.613/6/Γ2/4094/86), είναι:

 

  • Το 5μελές και το 15μελές μεταφέρουν τα αιτήματα ή παράπονα των μαθητών ενός τμήματος ή του σχολείου αντίστοιχα στον Διευθυντή και τον Σύλλογο των Καθηγητών (άρθρο 2, παρ. 2, 10)

 

  • Το προεδρείο του 15μελούς συμμετέχει στις συνεδριάσεις του συλλόγου των καθηγητών όταν συζητιούνται πολιτιστικές, αθλητικές και γενικά μαθητικές δραστηριότητες (επισκέψεις, εκδρομές, διοργάνωση σχολικών γιορτών κ.ά.) (άρθρο 6, παρ. 3)

 

  • Όταν ο σύλλογος των καθηγητών συζητάει για την επιβολή ποινής σε έναν μαθητή, στην συζήτηση συμμετέχει με δικαίωμα λόγου το τριμελές προεδρείο του 15μελους, ο πρόεδρος του τμήματος του μαθητή και φυσικά ο μαθητής που έχει δικαίωμα απολογίας.

 

    • Οι μαθητές αποχωρούν την ώρα της συζήτησης των καθηγητών για την τελική τους απόφαση (άρθρο 5).

 

  • Το 5μελές και το 15μελές σε συνεννόηση και με την έγκριση του Διευθυντή και του Συλλόγου Καθηγητών μπορεί να διοργανώνει καλλιτεχνικές και αθλητικές εκδηλώσεις, όπως επιστημονικές συζητήσεις, μουσικές συναυλίες, εκθέσεις, θεατρικές παραστάσεις, αθλητικούς αγώνες και να ιδρύει ομίλους ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών (κινηματογραφικός όμιλος, θεατρικός, φωτογραφικός κ.λ.π).
    • Οι συνεδριάσεις αυτών των ομίλων γίνονται εκτός διδακτικών ωρών (άρθρο 6, παρ. 2)

 

  • Με πρωτοβουλία του 5μελούς και του 15μελούς μπορούν να εκδίδονται έντυπα (σχολικό περιοδικό, εφημερίδα, ενημερωτικά έντυπα) από τους μαθητές για την ενημέρωση και την ανταλλαγή απόψεων με τους συμμαθητές τους ή και τους άλλους φορείς του σχολείου.Την ευθύνη για τη σύνταξη του περιοδικού ή της εφημερίδας την έχει συντακτική επιτροπή που αποτελείται από μέλη της μαθητικής κοινότητας.Καθηγητής – σύμβουλος, ορίζεται από το σύλλογο των καθηγητών, για τη συμπαράσταση και βοήθεια στην έκδοση των εντύπων (άρθρο 6, παρ. 4β)
Κάθε πότε μπορούν να συνεδριάζουν το πενταμελές και το δεκαπενταμελές; Κάθε πότε μπορεί να συνεδριάζει ολόκληρο το τμήμα και ολόκληρο το σχολείο;

Το 5μελές και το 15μελές μπορούν να συνεδριάζουν όποτε θέλουν γιατί συνεδριάζουν εκτός διδακτικών ωρών.

Η Γενική Συνέλευση όλου του τμήματος γίνεται μια φορά τον μήνα την τελευταία διδακτική ώρα, ενώ η Γενική Συνέλευση όλου του σχολείου γίνεται τρεις φορές τον χρόνο τις τρεις τελευταίες διδακτικές ώρες της ημέρας.

Μπορούν να γίνουν και έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις του τμήματος ή του σχολείου, αλλά εκτός διδακτικών ωρών.

Το 5μελές και το 15μελές αντίστοιχα συνεννοούνται με τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Καθηγητών μόνο για το ποια μέρα θα γίνει η συνέλευση και όχι για το αν θα γίνουν.

Υπ. Απόφαση 23.613/6/Γ2/4094/86 (Κανονισμός λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων), άρθρο 3, παρ. 16

«Οι συνεδριάσεις του συμβουλίου (5μελές) διεξάγονται εκτός διδακτικών ωρών στο χώρο του σχολείου»

Υπ. Απόφαση 23.613/6/Γ2/4094/86 (Κανονισμός λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων), άρθρο 3, παρ. 22

«Το συμβούλιο (5μελές) συνεδριάζει τακτικά μία φορά την εβδομάδα και έκτακτα με πρωτοβουλία του προέδρου ή τριών μελών του. Το συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία αν παραβρίσκονται τουλάχιστον 3 μέλη του»

Υπ. Απόφαση 23.613/6/Γ2/4094/86 (Κανονισμός λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων), άρθρο 3, παρ. 6

«Η γενική συνέλευση (τμήματος) συγκαλείται τακτικά κάθε μήνα με την ευθύνη του συμβουλίου ή έκτακτα με πρωτοβουλία του συμβούλου ή με αίτηση προς το συμβούλιο του 1/2 των μελών κάθε μαθητικής κοινότητας.

Οι τακτικές γενικές συνελεύσεις διεξάγονται σε κάθε τάξη ή τμήμα την τελευταία διδακτική ώρα (Τροπ. Γ2/336/1991). Οι τακτικές γενικές συνελεύσεις, ορίζονται σε διαφορετική μέρα κάθε μήνα σε συνεργασία των συμβουλίων με τους συλλόγους των καθηγητών και τη διεύθυνση»

Υπ. Απόφαση 23.613/6/Γ2/4094/86 (Κανονισμός λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων), άρθρο 3, παρ. 7

«Οι έκτακτες γενικές συνελεύσεις (του τμήματος) συγκαλούνται εκτός διδακτικών ωρών»

Υπ. Απόφαση 23.613/6/Γ2/4094/86 (Κανονισμός λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων), άρθρο 3, παρ. 27

«Σε κάθε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θεσμοθετείται η συνέλευση όλων των μαθητών του σχολείου, που συγκαλείται για να συζητήσει και να αποφασίσει για κοινά προβλήματα των μαθητών.

Η γενική συνέλευση του σχολείου συγκαλείται τακτικά 3 φορές σε κάθε σχολική χρονιά με την ευθύνη του μαθητικού συμβουλίου του σχολείου ή έκτακτα με πρωτοβουλία του μαθητικού συμβουλίου ή με αίτηση προς το συμβούλιο των 2/3 των μαθητικών κοινοτήτων κάθε σχολείου.

Οι τακτικές γενικές συνελεύσεις σχολείου συγκαλούνται στις τρεις τελευταίες διδακτικές ώρες (Τροπ. Γ2/336/1991). Οι έκτακτες εκτός διδακτικών ωρών. Τόσο οι τακτικές όσο και οι έκτακτες γενικές συνελεύσεις βρίσκονται σε απαρτία αν παραβρίσκονται τα 2/3 των μαθητών κάθε σχολείου»

Υπ. Απόφαση 23.613/6/Γ2/4094/86 (Κανονισμός λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων), άρθρο 3, παρ. 35

«Το μαθητικό συμβούλιο (15μελές) συνεδριάζει στο σχολείο εκτός διδακτικών ωρών, τακτικά μία φορά τη βδομάδα ή έκτακτα με πρωτοβουλία του προεδρείου ή 8 μελών του. Βρίσκεται σε απαρτία αν παραβρίσκονται τουλάχιστον 8 μέλη του»

Στις συνελεύσεις μπορούν να είναι παρόντες οι καθηγητές;

Στις συνελεύσεις του Γυμνασίου πρέπει να είναι παρών ένας καθηγητής για να βοηθάει μόνο σε διαδικαστικά θέματα.

Στο Λύκειο δεν επιτρέπεται να είναι παρών κανένας καθηγητής.

Υπ. Απόφαση 23.613/6/Γ2/4094/86 (Κανονισμός λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων), άρθρο 3, παρ. 9

«Στις γενικές συνελεύσεις των μαθητικών κοινοτήτων των γυμνασίων παραβρίσκεται καθηγητής που ορίζεται στην αρχή της χρονιάς για κάθε κοινότητα από το σύλλογο των καθηγητών. Σκοπός της παρουσίας του είναι να συμβουλεύει τους μαθητές αποκλειστικά σε διαδικαστικά θέματα. Η παράγραφος αυτή δεν εφαρμόζεται στα λύκεια και στις τεχνικές – επαγγελματικές σχολές».

Πηγή : https://www.schooligans.gr

 

 

 

bestseller
stamataki
happytwins