Το σούπερ μάρκετ εξελίσσεται σε έναν μεγάλο βραχνά για τον οικονομικό προϋπολογισμό των Ελλήνων καταναλωτών καθημερινά. Οι συνεχείς αυξήσεις των προϊόντων σε συνδυασμό με την μείωση της ποσότητας σε πλήθος συσκευασιών προϊόντων έφεραν τη διαμαρτυρία του προέδρου του ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, Γιώργου Λεχουρίτη.
Ο κ. Λεχουρίτης μιλώντας στην ΕΡΤ τόνισε πως πλέον μπορεί να είναι φθηνότερο ένα μεμονωμένο προϊόν στο ράφι παρά το ίδιο σε συσκευασία προσφοράς.
«Tα απορρυπαντικά κοστίζουν πλέον 13 ευρώ οι 70 μεζούρες ενώ μέχρι πρότινος η ίδια συσκευασία περιείχε 90, το ένα κιλό παξιμάδια έγιναν 800 γραμμάρια και το ίδιο ισχύει για συσκευασμένα φρούτα και πλήθος προϊόντων. Ακόμη και τα σφουγγάρια κουζίνας συρρικνώθηκαν σε μέγεθος» ανέφερε στην εκπομπή της ΕΡΤ«Συνδέσεις» ο κ. Λεχουρίτης. «Δεν είναι παράνομο, εάν η μείωση της ποσότητας χωρίς αλλαγή τιμής αναγράφεται στις συσκευασίες. Δεν είναι όμως και ηθικό» σημείωσε ο Πρόεδρος του ΙΝΚΑ, επισημαίνοντας πως: «Τα μακαρόνια, οι μαργαρίνες, το γιαούρτι αλλά και σχεδόν όλες τις συσκευασίες, μέχρι και οι ζωοτροφές, είναι το τελευταίο εξάμηνο στην Ελλάδα προϊόντα με “κρυφές” ανατιμήσεις αφού οι επιχειρήσεις μειώνουν την ποσότητα στις συσκευασίες».
Πρόσθεσε μάλιστα πως το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι «εισαγόμενο καθώς ισχύει τον τελευταίο χρόνο στην Ευρώπη», υπογραμμίζοντας πως το Ινστιτούτο Καταναλωτών ήδη προέβη σε επίσημη διαμαρτυρία. «Πρέπει το υπουργείο Ανάπτυξης να συνομιλήσει με βιομηχάνους γιατί πρόκειται για παραπλάνηση του καταναλωτή, αφού η ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ υποκρύπτει τον πληθωρισμό με το τέχνασμα της μειωμένης ποσότητας», δήλωσε ο κ. Λεχουρίτης.