Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων Σπάτων-Αρτέμιδος: Μένουμε σπίτι, όχι στον κόσμο μας

0
80

«Μένουμε σπίτι και δεν αφήνουμε τον φόβο να κυριαρχήσει. Αυτήν την στάση την οφείλουμε όχι μόνο στον εαυτό μας, αλλά και στα παιδιά μας», είναι το μήνυμα που στέλνει η Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων Σπάτων-Αρτέμιδος.

Παράλληλα θέτει ορισμένα καίρια ερωτήματα για την τηλε-εκπαίδευση και ζητά συγκεκριμένες ενέργειες από την Κυβέρνηση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Αγαπητοί γονείς,

Αναμφισβήτητα οι συνθήκες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες. Η εξάπλωση του ιού COVID-19 στη χώρα μας και σε ολόκληρο τον κόσμο προκαλεί δικαιολογημένα την ανησυχία όλων μας.

Μένουμε σπίτι – Μένουμε δυνατοί και αισιόδοξοι

Δεν επιτρέπουμε στον φόβο να κυριαρχήσει

Παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ακολουθούμε τις οδηγίες των επιστημόνων, αγνοούμε τους διάφορους τσαρλατάνους!!! Αναπτύσσουμε την αλληλεγγύη. Δεν αφήνουμε τον φόβο να κυριαρχήσει. Αυτήν τη στάση την οφείλουμε όχι μόνο στον εαυτό μας, αλλά και στα παιδιά μας, που τώρα περισσότερο από ποτέ χρειάζονται να βλέπουν στα μάτια μας, την ψυχραιμία, τη διάθεση για δημιουργική «σπατάλη» του χρόνου, την αποφασιστικότητα και μαχητικότητα απέναντι στις κάθε λογής δυσκολίες. Τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας δεν πρέπει να απομονωθούμε και κυρίως να μην αποδεχτούμε τις προσωρινές αναγκαίες λύσεις ως μόνιμες, χωρίς κανέναν ολοκληρωμένο και ενιαίο σχεδιασμό. Ότι βρισκόμαστε σπίτι δε σημαίνει ότι βρισκόμαστε στον κόσμο μας. Μας απασχολεί η γύμνια του δημόσιου συστήματος υγείας, οι χιλιάδες κενές οργανικές θέσεις, οι ελάχιστες ΜΕΘ, η ελάχιστη υποδομή, το οικονομικό πρόβλημα που ζουν δεκάδες χιλιάδες οικογενειών, ανάμεσά των και γονείς.

Αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση έχει πλήρως αποδιαρθρώσει τις ζωές μας, το εκπαιδευτικό σύστημα και έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των μαθητών ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές. Προκειμένου να μην είναι εντελώς χαμένο εκπαιδευτικά το διάστημα που προωθείται με πολλές δυσκολίες η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία ΔΕΝ έχει στόχο της να προχωρήσει η ύλη, και (σε αυτή τουλάχιστον τη φάση) να υποκατασταθεί η τάξη.

Τηλε-εκπαίδευση: Κάποια απαραίτητα ερωτήματα

Το τελευταίο πρέπει να τονιστεί προς πάσα κατεύθυνση: Μπορεί η τηλε-εκπαίδευση να υποκαταστήσει την συμβατική εκπαίδευση; Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκατασταθεί η άμεση επαφή του μαθητή με το δάσκαλο, η κοινωνικοποίηση που προσφέρει το περιβάλλον του σχολείου, η φροντίδα για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κ.α. πολύ περισσότερο που ένας από τους κινδύνους για τα παιδιά μας είναι ο εθισμός με την οθόνη του κινητού ή του Η/Υ.

Σε όποια διαβάθμιση και αν χρησιμοποιηθεί η τηλε-εκπαίδευση, αν δεν ενισχυθούν οικονομικά οι οικογένειες, θα ενταθεί η ανισότητα και οι ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση.

  • Διαθέτουν άραγε όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλε-εκπαίδευσης, διαθέτει το κάθε σπίτι τους απαραίτητους χώρους; Διαθέτει μια οικογένεια με 2 παιδιά, 2 Η/Υ για παράλληλη εκπαιδευτική χρήση; Διαθέτει η κάθε οικογένεια γρήγορο ίντερνετ; Δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο κάτι τέτοιο. Πολύ περισσότερο σε συνθήκες που δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι γονείς έχουν χάσει την εργασία τους και θα αδυνατούν ακόμα και για τα βασικά. Ακόμα και αν οι γονείς στις σχολικές κοινότητες στα πλαίσια της αλληλεγγύης προσπαθήσουν να επιλύσουν τέτοια προβλήματα δε θα είναι σε όλες τις περιπτώσεις αρκετό. Συνεπώς η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να εξασφαλίσει δωρεάν σύνδεση για όλους τους μαθητές καθώς και σε συνεργασία με τις σχολικές μονάδες να εξασφαλιστεί για κάθε οικογένεια η αναγκαία τεχνική υποστήριξη για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
  • Είναι οι δάσκαλοι επαρκώς καταρτισμένοι στην τηλε-εκπαίδευση, ώστε να είναι αποτελεσματική και δημιουργική και όχι απλά κάποιες ώρες απασχόλησης για να δικαιολογηθεί ο μισθός;
  • Μπορεί το www.sch.gr να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις; Μέχρι τώρα πάντως δεν μπορεί.

Η αγωνία των μαθητών της Γ’ Λυκείου

Ιδιαίτερα για την 3η Λυκείου και τις Πανελλαδικές εξετάσεις: θα πρέπει άμεσα να ανακοινωθούν από το Υπουργείο τα μέτρα που θα ληφθούν ώστε να δοθεί ένα τέλος στην αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους. Ήδη γνωρίζουμε πως τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά τουλάχιστον έως και το Πάσχα. Δεν μπορεί, λοιπόν, να υπάρξει άλλη καθυστέρηση, δεν μπορεί να επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο η αγωνία των μαθητών και των οικογενειών. Η μείωση της ύλης για τις Πανελλαδικές εξετάσεις είναι επιβεβλημένη και αυτή πρέπει να ανακοινωθεί ΤΩΡΑ.

Απαιτούμε από το Υπουργείο

  • Να εξασφαλίσει, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Να εξασφαλίσει ΤΩΡΑ όλα τα αναγκαία μέσα σε κάθε μαθητή: δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet και ένα δωρεάν tablet. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι.
  • Μέριμνα ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να λάβει υπόψη τις ειδικές ανάγκες των μαθητών που είναι ενταγμένοι σε τμήματα ένταξης ή είχαν παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη.
  • Να μειωθεί και να ανακοινωθεί άμεσα η ύλη της φετινής Γ ΓΕΛ στις πανελλαδικές. Είναι το ελάχιστο που μπορεί να ανακουφίσει από το άγχος των παιδιών που δίνουν φέτος πανελλαδικές. Τα διάφορα σενάρια για παράταση του σχολικού έτους και εξετάσεις το καλοκαίρι, κάτι που δεν μπορούμε να προβλέψουμε λόγω της επιδημίας, γεμίζουν ανασφάλεια και επιπλέον άγχος τα παιδιά μας.
  • Να ξεκινήσει η λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών με ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης, και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά.
  • Να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική εταιρεία, χορηγό και επίδοξο επενδυτή, φορέα της Τοπικής Διοίκησης που αξιοποιεί την “κρίση” ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο σχολείο. Κάθε πρόγραμμα, κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση του κράτους.
  • Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για πλήρη αποζημίωση όλων των γονιών που έχουν καταβάλει προκαταβολή ή ολόκληρο το ποσό της σχολικής εκδρομής που ακυρώθηκε.

Τα σχολεία που είχαν ενταχθεί σε πρόγραμμα χορήγησης σχολικών γευμάτων να συνεχίσουν να δίνουν τα γεύματα αυτά σε οικονομικά αδύναμους μαθητές και τις οικογένειές τους με ευθύνη των Δήμων και συνολικά του κρατικού μηχανισμού

Προσπαθώντας να συμβάλλουμε στην προσπάθεια αξιοποίησης και οργάνωσης της δουλειά στο σπίτι, στο site της Ένωσης και πιο συγκεκριμένα στο Link: https://esgkspatartemis.wordpress.com/freetime/ θα αναρτούμε συνεχώς προτάσεις για την αξιοποίηση του χρόνου στο σπίτι».

bestseller


Δείτε πρώτοι τα νέα στο Google News



graffitykey
vivliopoleio
coavacafe