Μεταρρυθμίσεις στην Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση φέρνει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή.

Μεταξύ άλλων, εισάγονται πιλοτικά από τον Σεπτέμβριο για την ερχόμενη σχολική χρονιά (2020-21), τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων.

Το υπουργείο κάνει λόγο για «στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές».

Οι νέες θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή (κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία των μαθητών), στοχεύουν, όπως αναφέρεται από το υπουργείο στην «ευρύτερη καλλιέργεια και διαπαιδαγώγηση των μαθητών».

Οι θεματικές αυτές οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους: Ευ Ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Παράλληλα, εισάγεται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

Επίσης:

  • Ενισχύεται η διδασκαλία της πληροφορικής, των κλασσικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής και των ξένων γλωσσών.
  • Διευρύνονται οι μέθοδοι αποτίμησης προόδου των μαθητών, π.χ. μέσω ερευνητικών εργασιών, και αυξάνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ. στο Γυμνάσιο από 4 σε 7).
  • Συστήνεται στο λύκειο η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Η εισαγωγή της θα είναι σταδιακή και αφορά τους μαθητές που εισέρχονται από το επόμενο σχολικό έτος στην Α’ Λυκείου.
  • Στην Γ’ λυκείου εισάγεται το «κόντρα» μάθημα, «για την ενίσχυση της γενικής παιδείας», όπως σημειώνει το υπουργείο. Το μάθημα θα προσμετράται στο απολυτήριο (Ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν θετικών κατευθύνσεων και Μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).
  • Εξορθολογίζεται η διαδικασία προαγωγής και απόλυσης μαθητών (βαθμολογική βάση του 10).